استقلال فرهنگی

هدف سایت استقلال فرهنگی هم افزایی در مهندسی فرهنگی جامعه

استقلال فرهنگی

هدف سایت استقلال فرهنگی هم افزایی در مهندسی فرهنگی جامعه

استقلال فرهنگی
امام خامنه ای:

من هم از مسائل فرهنگی نگرانم
و در این نگرانی نمایندگان محترم خبرگان
سهیم هستم.

دولت محترم باید به این موضوع توجه کند
و مسئولان فرهنگی نیز
باید توجه داشته باشند
که چه می کنند،

زیرا در مسائل فرهنگی
نمیتوان بی ملاحظه‌گی کرد.

مسئله فرهنگ مهم است

زیرا اساس ایستادگی
و حرکت نظام اسلامی،
مبتنی بر حفظ فرهنگ اسلامی و انقلابی
و تقویت جریان فرهنگی مؤمن و انقلابی است.

واقعاً همه باید قدر جوانان مؤمن و انقلابی را بدانند
زیرا همین جوانان هستند
که در روز خطر، سینه سپر می کنند.

کسانیکه به این جوانان با بدبینی نگاه می کنند
و تلاش دارند آنها را منزوی کنند،
به انقلاب و کشور خدمت نمی کنند.

البته این جوانان مؤمن و انقلابی
هیچگاه منزوی نخواهند شد.

مطالبی که گفته شد باید بصورت گفتمان
و باور عمومی درآید

که لازمه آن هم

تبیین منطقی و عالمانه این مسائل،

به دور از زیاده روی های گوناگون

و با زبان خوش است.

۱۳۹۲/۱۲/۱۵
leader.ir


---------------------
@esteghlalefarhangi

وبسایت های متفاوت
کلمات کلیدی

قصه لیلی و مجنون شیرازی

قصه دنباله دار لیلی و مجنون شیرازی

در روزگار ما دغدغه فرستاده بزرگ خدا کدام است؟!

طبیب دوار بطبه

ساینا

استقلال در گرو خروج از غرب زدگی

شرق باید خود را بازیابد

من ستایشگر معلمی هستم که...

وبلاگ عمارفیلم شیراز اعلام کرد: پرونده آرگو باز است.

سردار شهید حاج محمود ستوده

پشت صحنه ی مستند عصر امام خمینی

سبک زندگی و تربیت غربی

پیام سرلشکر سلیمانی به امام مقاومت

پایان سیطره شجره خبیثه داعش

پایان داعش با پیام سرلشکر

امام مقاومت

دل آگاهی

روز هنر انقلاب اسلامی

گفتمان انقلاب اسلامی

رزمایش گفتمان ساز

جشنواره فیلم عمار۹۵

متدولوژی تولید علم توسط سید شریف

قال المصنف و قال الاستاذ و انا اقول

مجلس: سالروز آغاز امامت حضرت ولیعصر (عج) تعطیل

راهبردهای راهپیمایی اربعین

دروازه های قدس با پایداری باز می شود

رسانه ی ملی در رقابت با رسانه های سنتی با تنگنای شدید مالی

پروژه کشف راز حافظ

عضویت در گروه تلگرامی راز حافظ

شباهت ماهواره و شمر در شکار مخاطب

آخرین نظرات شما

۴ مطلب در خرداد ۱۳۹۲ ثبت شده است

بیدارگر عصر حضرت امام خمینی سلام الله علیه
با نهضت خود در حقیقت
نوید عصر بیداری را به بشریت داد
که هنوز برای میوه هایش انتظارهاست
.

نام امام خمینی، برای استقلال فرهنگی آب حیات است.
نیمه خرداد ماه فرصتی است تا به عصر امام خمینی بپردازیم.

انشاء الله با آماده شدن محتوی این صفحه،
از شما هم برای ارائه نظراتتان بهره مند خواهیم شد.....
....
.....
..............
و اینک...............
.......
نکاتی برای تدبر قرآنی بمناسبت روز قدس........
......
 
روز قدس در جمعه آخر رمضان المبارک هر سال
یاد آور اینکه
 
آزادی قدس و فلسطین عمق استراتژیک جمهوری اسلامی است

که برای این مهم هم از آیات قرآنی و هم از احادیث معصومین
دلائل بسیار محکمی وجود دارد.




قال علی علیه السلام:

قولا بالحق و اعملا للاجر
سخن حق را بگویید وبراى اجر وپاداش (الهى) کار کنید

و کونا للظالم خصما وللمظلوم عونا.
 
ودشمن ظالم ویاور مظلوم باشید.

والله الله فی القرآن
خدا را خدا را در توجه به قرآن؛

لا یسبقکم بالعمل به غیرکم.

نکند که دیگران در عمل به آن از شما پیشى گیرند.

 

قسمت هایی از

وصیت حضرت على سلام الله علیه

کتاب: فروغ ولایت ص 787 تا 781

نویسنده: جعفر سبحانى

http://rasoolnoor.com


اشاره:

فرهنگ سازی برای مهمترین مفاهیم و واژه های استراتژیک انقلاب اسلامی از ضروریات عصر حاضر است.
سایت استقلال فرهنگی یه فراخور فزصت هایی که به توفیق الهی پیدا می شود، در راه استقلال فرهنگی، نسبت به تولید محتوای مرتبط با استراتژی های انقلاب اسلامی اقدام می کند.
وا کاوی مختصات و ویژگیهای عصری که به نام امام خمینی سلام الله علیه نام گرفته است، و اینکه چرا فلسطینٰ عمق استراتژیک جمهوری اسلامی این یادگار آن عارف و مجاهد فی سبیل الله است، نمونه ای از فرهنگ سازی است که با نگاه مبتنی بر قرآن و احادیث معصومین شکل می گیرد.
این نوشتار پیشنهادی است برای مطالعه ی مبانی اعتقادی ما مسلمانان تا دریابیم که چه اشاره های روشنی برای مقاومت در برابر اشغالگران سرزمین و کشندگان زن و بچه ها در منابع درجه یک دینی ما وجود دارد.

آیاتی از قرآن کریم برای تدبـر می آورم تا با توجه به تفسیر های سه مفسر(حضرات آیات مکارم شیرازی صاحب تفسیر نمونه، جوادی آملی صاحب تفسیر تسنیم و هاشمی رفسنجانی صاحب تفسیر راهنما مورد مطالعه و دقت اهل تدبر در قرآن قرار بگیرد.

آیاتی که مورد تأکید این نوشتار است آیات 191 تا 194 سوره ی البقره قرآن کریم می باشد.
در انتهای هر بخش انتخاب شده از تفسیر های سه گانه ی مورد اشاره، آدرس سایت هایی که متن تفسیر ها از آن ها انتخاب شده است را می آورم تا برای تحقیق بیشتر مورد استفاده ی پژوهشگران قرار بگیرد که علاقمندان با کلیک روی آدرس  هر سایت به صفحه ی تفسیری آن منتقل خواهند شد.

علت آوردن سه تفسیر ایجاد فرصت برای مقایسه تفسیر های این سه مفسر نیست؛ بلکه فرصتی برای تدبر نسبت به آیات مورد اشاره است.

و در حقیقت فرصتی برای تطبیق مبانی مقاومت اسلامی در کشور های اسلامی  با منابع دینی است.
 
بنابر این با هم به مطالعه ی آیات و ترجمه های  مترجم های گوناگون و سه تفسیر یاد شده می پردازیم:


پیش از ارائه ی متن فیش های جستجوی اینترنتی یک تذکر تدبری از امام خمینی سلام الله علیه می آورم :

در کلام حضرت امام خمینی (ره)
تصویر امام

یکی دیگر از حجاب‏هایی که مانع از استفاده از این صحیفه نورانیه است، اعتقاد به آن است که جز آن که مفسرین نوشته یا فهمیده‏ اند، کسی را حق استفاده از قرآن شریف نیست. و تفکر و تدبر را به تفسیر به رای که ممنوع است، اشتباه نمودند و به واسطه این رأی فاسد و عقیدة باطله، قرآن شریف را از جمیع فنون استفاده عاری و قرآن را به کلی مهجور نموده‏اند در صورتی که استفادات اخلاقی و ایمانی و عرفانی به هیچ وجه مربوط به تفسیر نیست تا تفسیر به رأی باشد.

منبع: کتاب قرآن کتاب هدایت دفتر سیزدهم از مجموعه تبیان صفحه ۱۲۲


کلام فوق از حضرت امام برگرفته شده از سایت تدبر در کلام وحی به آدرس زیر است:

http://www.tadabborquran.com/?p=2857


و اکنون این شما و این هم مبانی مقاومت در منابع دینی:

قال الله تعالی:


وَاقْتُلُوهُمْ حَیْثُ ثَقِفْتُمُوهُمْ وَأَخْرِ‌جُوهُم مِّنْ حَیْثُ أَخْرَ‌جُوکُمْ ۚ وَالْفِتْنَةُ أَشَدُّ مِنَ الْقَتْلِ ۚ وَلَا تُقَاتِلُوهُمْ عِندَ الْمَسْجِدِ الْحَرَ‌امِ حَتَّىٰ یُقَاتِلُوکُمْ فِیهِ ۖ فَإِن قَاتَلُوکُمْ فَاقْتُلُوهُمْ ۗ کَذَٰلِکَ جَزَاءُ الْکَافِرِ‌ینَ ﴿١٩١ فَإِنِ انتَهَوْا فَإِنَّ اللَّـهَ غَفُورٌ‌ رَّ‌حِیمٌ ﴿١٩٢ وَقَاتِلُوهُمْ حَتَّىٰ لَا تَکُونَ فِتْنَةٌ وَیَکُونَ الدِّینُ لِلَّـهِ ۖ فَإِنِ انتَهَوْا فَلَا عُدْوَانَ إِلَّا عَلَى الظَّالِمِینَ ﴿١٩٣ الشَّهْرُ‌ الْحَرَ‌امُ بِالشَّهْرِ‌ الْحَرَ‌امِ وَالْحُرُ‌مَاتُ قِصَاصٌ ۚ فَمَنِ اعْتَدَىٰ عَلَیْکُمْ فَاعْتَدُوا عَلَیْهِ بِمِثْلِ مَا اعْتَدَىٰ عَلَیْکُمْ ۚ وَاتَّقُوا اللَّـهَ وَاعْلَمُوا أَنَّ اللَّـهَ مَعَ الْمُتَّقِینَ ﴿١٩٤

سوره البقره
منبع: سایت تنزیل
http://tanzil.net/?locale=fa_IR#2:193








قال الله تعالی:

وَاقْتُلُوهُمْ حَیْثُ ثَقِفْتُمُوهُمْ وَأَخْرِجُوهُم مِّنْ حَیْثُ أَخْرَجُوکُمْ وَالْفِتْنَةُ أَشَدُّ مِنَ الْقَتْلِ وَلاَ تُقَاتِلُوهُمْ عِندَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ حَتَّى یُقَاتِلُوکُمْ فِیهِ فَإِن قَاتَلُوکُمْ فَاقْتُلُوهُمْ کَذَلِکَ جَزَاء الْکَافِرِینَ 
    سوره : البقرة آیه : 191

با چند ترجمه:
  • هر جا که آنها را بیابید بکشید و از آنجا که شما را رانده اند ،، برانیدشان ، که فتنه از قتل بدتر است و در مسجدالحرام با آنها مجنگید ، مگر آنکه با شما بجنگند و چون با شما جنگیدند بکشیدشان ، که این است پاداش کافران
    سوره : البقرة آیه : 191


  • ترجمه فولادوند

  • و هر کجا بر ایشان دست یافتید آنان را بکشید، و همان گونه که شما را بیرون راندند، آنان را بیرون برانید، [چرا که‏] فتنه [شرک‏] از قتل بدتر است، [با این همه‏] در کنار مسجد الحرام با آنان جنگ مکنید، مگر آنکه با شما در آن جا به جنگ درآیند، پس اگر با شما جنگیدند، آنان را بکشید، که کیفر کافران چنین است.

  • ترجمه مجتبوی

  • آنان- مشرکان و کافران حربى- را هر جا که یابید بکشید و از همان جا که بیرونتان کردند- مکه- بیرونشان کنید و فتنه [اى که آنها کردند]- کفر و شرک و شکنجه‏کردن و بیرون‏راندن مؤمنان- از کشتار [ى که شما کنید] بدتر است. و نزد مسجد الحرام با آنها کارزار مکنید مگر آنکه در آنجا با شما کارزار کنند، پس اگر با شما کارزار کردند بکشیدشان، که سزاى کافران چنین است.

  • ترجمه مشکینی

  • و هر جا به آنها (به مشرکین مکه) دست یافتید آنها را بکشید، و از جایى که شما را بیرون راندند (از مکه) بیرون رانید، و فتنه (شرک آنها و آزار دادن مسلمان‏ها و بیرون کردن آنها از مکه) از کشتن بدتر است. و با آنها در نزد مسجد الحرام نجنگید مگر آنکه در آنجا با شما بجنگند، پس اگر (در آنجا) با شما جنگیدند آنها را بکشید، که کیفر کافران همین است

  • ترجمه بهرام پور

  • و آنها را هر جا یافتید بکشید، و از جایى که شما را بیرون کردند بیرون کنید، و فتنه از قتل بدتر است، و با آنها در کنار مسجد الحرام جنگ نکنید مگر این که آنها به جنگ پیشدستى کنند، پس اگر با شما جنگیدند آنها را بکشید که سزاى کافران همین است



و تفسیر نمونه:


تفسیر نمونه آیت الله العظمی مکارم شیرازی


بعضى از مفسران ، دو شاءن نزول براى نخستین آیه از این آیات نقل کرده است .

شهید حیدری:«امروز امام حسین وجود دارد٬ فقط مرد می خواهد که حمایتش کند» سلام بسیجی عزیز؛ جمعه شب صالحین با یاد سه شهید خرداد ماه مسجد از حماسه سیاسی استقبال می کنند((قسمت اول مناظره ها ساعت ۱۶ جمعه از شبکه یک سیما))


انرژی مثبت واژه های مقاومت و پیروزی


 

  با مروری بر تقویم تاریخ  تأثیر  انرژی مثبت واژه ی مقاومت به خوبی قابل مشاهده و بررسی است.

 

   یکی از تأثیر گذار ترین سریال های تلویزیونی در تاریخ ایران،

 

   سریال دلیران تنگستان است.

 

   این سریال که گویای مقاومت اقوام ایرانی در برابر اشغالگران انگلیسی است،

 

   گرچه پیش از انقلاب ساخته شده است؛

 

   اما کارکرد مثبت وژه ی مقاومت را  بویژه در دوران دفاع مقدس  به خوبی نشان داده است .

 

     سریال میزا کوچک خان جنگلی نیز  مقاومت اقوام ایرانی در برابر اشغالگران روسی  را

 

   به زیبایی به تصویر کشیده است و  تأثیر گذاری آن بر کسی پوشیده نیست.

 

   در تاریخ سینمای  جهان نیز بخش زیادی از فیلم های  سینمایی   و سریالهای تلویزیونی  اروپا و حتی آمریکا، 

 

   به مقاومت در برابر اشغالگران بویژه در جنگ جهانی دوم پرداخته اند، که چه بخواهند

 

   و چه نخواهند  ، حکایت از انرژی مثبت واژه ی مقاومت در سطح مخاطب جهانی دارد.

 

    بنا بر این، واژه مقاومت  در برابر اشغالگران ، در دیدگاه عموم مردم جهان مثبت است،

 

   و نمونه های آن که نتیجه ی پیروزی را به همراه داشته است، تولید انرژی مثبت می کند.

 

   انرژی مثبت مقاومت، برای  ملت هایی که مورد ظلم واقع شده اند

 

   و کشورشان به ا شغال در آمده است،  ایجاد انگیزه  برای شبیه سازی  و دست یابی به آزادی را بیشتر می کند.

 

   وب سایت استقلال فرهنگی به خاطر  تأثیر فرهنگی واژه مثبت مقاومت در برابر اشغالگران

 

   در  ادامه ، با استفاده از روزشمار مرکز پژوهش های صدا سیما،

 

   دو تاریخ  آزاد سازی سرزمینی از اشغال را که به فاصله ی 18 سال

 

    در جهان اسلام ثبت کرده است،

 

   برای  یاد آوری می آورد،  تا تاریخ سوم را شما حدس بزنید.

 

   برای مقاومت در برابر اشغالگران تا آزادی سرزمین،

 

   تاکتیک های مختلفی وجود دارد که البته سازش ، از آن دست نیست.

 

   سازش  صاحب خانه با دزدی که خانه اش را دزدانه اشغال کرده است،

 

   جوکی خنده دار در میان مردم دنیاست،

 

   که برای عادی سازی آن و جدی و درست جلوه دادن آن،

 

   دست های زیادی به خیانت، درگیر  تولیدمقاله، پیمان نامه، افسانه و ...، 

 

   از این نوع عهد نامه های ننگین  است.

 

   در این میان ، این دو تاریخ      که در ادامه   برای خردمندان فرهیخته  آورده ایم،

 

   امید تکرار آن را  در دل حق طلبان و آزادگان دو چندان می کند.



 

روز ملی مقاومت و پیروزی

سوم خرداد 1361

برابر با 25 می 1982

سالروز آزادی خرمشهر از دست اشغالگران

 

 

18= 1379-1361

18 سال بعد  

 

و روز چهارم خرداد 1379

برابر با 24 می سال 2000 میلادی

سالروز آزادی جنوب لبنان  از دست اشغالگران

 

و انشاء الله

 

سوم خرداد ؟؟؟؟

برابر با 25 می ؟؟؟؟

سالروز آزادی فلسطین از دست اشغالگران

 

 

 

عنوان مناسبت:

آزادسازی خرمشهر پس از 578 روز اسارت در جریان عملیات بیت‏المقدس (1361ش)

-------------------------------------------------------

شرح مناسبت:

چهارمین مرحله عملیات پیروزمندانه بیت‏المقدس در اول خرداد 1361 به قصد آزادسازی خرمشهر آغاز گشت. این عملیات که با رمز "یا محمدبن عبداللَّه(ص)" شروع شد در مراحل اولیه با تصرف پاسگاه مرزی کوشک همراه بود. همچنین ضربات هولناک و سختی بر تیپ‏های گارد مرزی دشمن وارد آمد و تعداد کثیری از مزدوران بعثی به اسارت لشکریان جبهه توحید درآمدند که در میان آنها افسران عالی‏رتبه رژیم بعثی نیز به چشم می‏خوردند. به دنبال این پیروزی‏های بزرگ بود که خاکریزهای دشمن یکی پس از دیگری به تصرف قوای اسلام درآمد و فرماندهان مزدور عراقی در اوج وحشت و هراس، پی در پی فرمان عقب‏نشینی صادر می‏کردند. در ساعت 6 و 15 دقیقه بامداد روز یکشنبه دوم خرداد سال 1361 شمسی سپاهیان اسلام، خرمشهر را به محاصره خویش درآورند و دشمن زبون را که چاره‏ای جز فرار نداشت با بلندگو دعوت به تسلیم کردند. تا ساعت 9 بامداد بیش از 5/000 نفر از قوای کفر به اسارت رزمندگان اسلام درآمدند. روز سوم خرداد، مزدوران بعثی کفر به قصد باز پس‏گیری مناطق آزاد شده اقدام به پاتک نمودند که با هوشیاری دلاوران اسلام این پاتک دفع شد و تعداد زیادی از آنان کشته و زخمی و بیش از 3/000 نفر دیگر به اسارت درآمدند. الطاف و امدادهای غیبی الهی ادامه داشت تا این که خرمشهر پس از 578 روز اسارت در چنگال دشمن بعثی آزاد شد و به آغوش میهن اسلامی ایران بازگشت. نتایج نهایی عملیات بزرگ بیت المقدس عبارتند از: آزادسازی 5400 کیلومتر مربع از خاک میهن اسلامی از جمله خرمشهر و تأمین 180 کیلومتر خط مرزی؛ 19 هزار اسیر و 16 هزار کشته و زخمی از دشمن؛ انهدام 60 فروند هواپیما، 3 فروند هلی کوپتر، 418 دستگاه تانک و ده‏ها دستگاه خودرو؛ به غنیمت درآوردن یک فروند هلی کوپتر، 105 دستگاه تانک و نفربر، 95 هزار عدد انواع مین و هزاران قبضه سلاح انفرادی. سالروز آزادسازی خرمشهر، به عنوان یک روز ملی - مذهبی در کشور گرامی داشته می‏شود و از رشادت‏ها و شجاعت‏های رزمندگان اسلام و شهیدان سرافراز، تجلیل به عمل می‏آید. امام خمینی(ره) در این باره فرمودند: "خرمشهر را خدا آزاد کرد".

-------------------------------------------------------

 

عنوان مناسبت:

عقب‏نشینی فضاحت ‏بار نیروهای رژیم صهیونیستی از جنوب لبنان (2000م)

-------------------------------------------------------

 

شرح مناسبت:

پس از امضای قرارداد کمپ دیوید توسط انورسادات رئیس جمهور مصر، این کشور در بین هم‏پیمانانِ عرب خود مورد سرزنش قرار گرفت و طی سالیان بعد منزوی گردید. ادامه اختلاف بین کشورهای عربی و اوضاع بحرانی لبنان، رژیم صهیونیستی را به عملیات تجاوزکارانه‏ای در منطقه تشویق کرد. از این رو در روز ششم ژوئن 1982م، نیروهای رژیم اشغال‏گر قدس، به این بهانه که لبنان به مرکز عملیات تروریستی علیه اسرائیل تبدیل شده و امنیت این رژیم را به خطر انداخته و نیز به بهانه ایجاد امنیت مرزهای شمالی اسرائیل حمله سراسری و همه جانبه‏ای را به جنوب لبنان آغاز نمودند و تا جنوب بیروت نیز پیشروی کردند. نیروهای رژیم صهیونیستی پس از تصرف بخشی از جنوب لبنان و بمباران مراکز تجمع فلسطینی‏ها در بیروت، این شهر را مورد حمله قرار دادند. در همین حال اردوگاه‏های فلسطینی بیروت نیز که در محاصره ارتش رژیم اشغال‏گر قدس قرار گرفته بود، مورد حمله فالانژهای مسیحی قرار گرفت. این قتل‏عام‏ها، خشم و نفرت عمومی را در سراسر جهان برانگیخت. از این رو، پس از مدتی و در اثر مقاومت فلسطینیان و فشار افکار عمومی، نیروهای صهیونیستی، از بیروت عقب‏نشینی نموده و در جنوب لبنان مستقر شدند. اما سرانجام با حملات پی در پی استشهادی و وارد آوردن تلفات جانی و مالی بسیار به نیروهای اسرائیل توسط جان برکفان حزب اللَّه لبنان، ارتش رژیم صهیونیستی مجبور شد به طرزی ذلت بار در 25 مه سال 2000م از جنوب لبنان عقب‏نشینی نموده  و پس از هجده سال، خاک لبنان را ترک کند.

-------------------------------------------------------


 

این دو تاریخ      که در بالا   برای خردمندان فرهیخته  آورده ایم،

 


 فرصتی برای تأمل و حدس ، ایجاد می کند.

 

راستی، تاریخ بعدی  را چه کسانی رقم خواهند زد؟


آیا برای پاسخ خودتان دلایل قانع کننده ای دارید؟

 

برای ادامه ی گفتمان مقاومت،  برد با کیست و چرا؟



رسانه ی ملی در شیراز با زیرنویس این روز را بزرگ می دارد!



البته این مربوط به ساعت ارسال آنی پیامک یک خطی فوق بود،
و بالاخره یک گزارش حدود سه دقیقه ای در خبر شانزده و چهل و پنج دقیقه با موضوع ملاصدرا  پخش کرد.
و پس از همین بخش خبری، یک مستند به نام مشاهیر حکمت، فلسفه و عرفان از شبکه ی فارس پخش شد.

اما؛ ملاصدرا همچنان برای سبک زندگی در این دوران حرف های بزرگی دارد که بیان ساده ی این حرف ها هنری است که هر هنرمندی، از جمله رسانه ملی باید داشته باشد.

غفلت از نگاه فلسفی در زندگی، موجی از ابهامات و شبهات در زندگی انسان ایجاد می کند که برطرف کردن آن آسان نیست.
صدرای شیرازی که موسس حکمت متعالیه نام گرفته است، با نزدیک کردن بینش های فلسفی، عرفانی و کلامی با شریعت اسلامی و معرفت قرآنی، ظرفیت بالایی برای رشد عقلی جوامع انسانی ایجاد کرده است که شیراز و فارس می تواند از این ظرفیت استفاده کند.

ایده ی ساده سازی مفاهیم فلسفی برای عموم مردم، در یاد روز ملاصدرا به عنوان طرحی برای واکاوی اندیشه و روش اندیشه ی صدرا در وبلاگ استقلال فرهنگی فرصتی ایجاد می کند تا علاقمندان در مورد آن نظر بدهند.، پیشنهاد ارائه کنند و همچنین  نقد بفرمایند.

پس انشاء الله از این پس در این مسیر و  در این صفحه، ملا صدرا، بهانه ای برای گفتمان فلسفی به زبان ساده نخواهد بود؛ بلکه نمونه ای برای فهم  و درک فلسفی است.
rel=nofollow