استقلال فرهنگی

هدف سایت استقلال فرهنگی هم افزایی در مهندسی فرهنگی جامعه

استقلال فرهنگی

هدف سایت استقلال فرهنگی هم افزایی در مهندسی فرهنگی جامعه

استقلال فرهنگی
امام خامنه ای:

من هم از مسائل فرهنگی نگرانم
و در این نگرانی نمایندگان محترم خبرگان
سهیم هستم.

دولت محترم باید به این موضوع توجه کند
و مسئولان فرهنگی نیز
باید توجه داشته باشند
که چه می کنند،

زیرا در مسائل فرهنگی
نمیتوان بی ملاحظه‌گی کرد.

مسئله فرهنگ مهم است

زیرا اساس ایستادگی
و حرکت نظام اسلامی،
مبتنی بر حفظ فرهنگ اسلامی و انقلابی
و تقویت جریان فرهنگی مؤمن و انقلابی است.

واقعاً همه باید قدر جوانان مؤمن و انقلابی را بدانند
زیرا همین جوانان هستند
که در روز خطر، سینه سپر می کنند.

کسانیکه به این جوانان با بدبینی نگاه می کنند
و تلاش دارند آنها را منزوی کنند،
به انقلاب و کشور خدمت نمی کنند.

البته این جوانان مؤمن و انقلابی
هیچگاه منزوی نخواهند شد.

مطالبی که گفته شد باید بصورت گفتمان
و باور عمومی درآید

که لازمه آن هم

تبیین منطقی و عالمانه این مسائل،

به دور از زیاده روی های گوناگون

و با زبان خوش است.

۱۳۹۲/۱۲/۱۵
leader.ir


---------------------
@esteghlalefarhangi

وبسایت های متفاوت
کلمات کلیدی

قصه لیلی و مجنون شیرازی

قصه دنباله دار لیلی و مجنون شیرازی

در روزگار ما دغدغه فرستاده بزرگ خدا کدام است؟!

طبیب دوار بطبه

ساینا

استقلال در گرو خروج از غرب زدگی

شرق باید خود را بازیابد

من ستایشگر معلمی هستم که...

وبلاگ عمارفیلم شیراز اعلام کرد: پرونده آرگو باز است.

سردار شهید حاج محمود ستوده

پشت صحنه ی مستند عصر امام خمینی

سبک زندگی و تربیت غربی

پیام سرلشکر سلیمانی به امام مقاومت

پایان سیطره شجره خبیثه داعش

پایان داعش با پیام سرلشکر

امام مقاومت

دل آگاهی

روز هنر انقلاب اسلامی

گفتمان انقلاب اسلامی

رزمایش گفتمان ساز

جشنواره فیلم عمار۹۵

متدولوژی تولید علم توسط سید شریف

قال المصنف و قال الاستاذ و انا اقول

مجلس: سالروز آغاز امامت حضرت ولیعصر (عج) تعطیل

راهبردهای راهپیمایی اربعین

دروازه های قدس با پایداری باز می شود

رسانه ی ملی در رقابت با رسانه های سنتی با تنگنای شدید مالی

پروژه کشف راز حافظ

عضویت در گروه تلگرامی راز حافظ

شباهت ماهواره و شمر در شکار مخاطب

آخرین نظرات شما

۸ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۳ ثبت شده است

امروز در شیراز با یاد سردار سید حمید رضازاده یادواره تخصصی شهدای تخریب کشور با حضور پیشکسوتان تخریب و سردار اسدی ومردم شیراز در ورزشگاه شهید دستغیب برگزار شد که...

امشب

و مرور خاطرات شب ۲۴ اردیبهشت ۱۳۶۵


منبع نقاشی:     http://www.salavat110.ir/post-844.aspx


از فکه و دو گردان ل ۱۹ فجر فارس


فرصتی که خدا از آن شب
تا اکنون که دقایقی از نیمه گذشته است٬
به این بنده ناچیزش داده است؛
هنوز آنچنان که شایسته است از آن در انعکاس مشاهداتم استفاده نکرده ام.

قصه های ناتمامی به فراخور حال از آن حال و هوا نوشته ام
که هنوز شرمنده ی نقطه ی پایانشان هستم.

اما انشاء الله امشب می خواهم از یک قهرمان گمنام بنویسم
که همچنان برای خودم گمنام است.

قهرمانی که سال ۶۵ در نیمه ی شب ۲۴ اردیبهشت
یک تنه
زیر روشنای منورها
و زیر رگبار مداوم گلوله ها
فقط آرپی جی شلیک می کرد
و تیر می خورد
و از پا نمی افتاد و ...

ان شاء الله به زودی
از این قهرمان گمنام می نویسم
 اما از افشای نام او معذورم!

پس تا ادامه قصه ی قهرمان گمنام شب بخیر...


...گردان های امام حسین و امام مهدی از لشگر ۱۹ فجر فارس
برای یک عملیات ایزایی
در شب های قدر ماه رمضان
وارد تپه های شرهانی٬ بجلیه و ربوت در منطقه ی عمومی فکه شدند
تا به همراه جناح چپ و راست خود وارد عمل شوند.

بعد از ظهر که نیروها به خط رسیدند٬
برادران ارتشی را در حال پدافند دیدند.
تا غروب ساعاتی مانده بود که
هر چند نفری از رزمندگان لشگر فجر
گرد یکی از درجه دارهای ارتشی حلقه زده بودند
و به تبادل محبت و اطلاعات مشغول بودند.

این خط به تازگی مورد تک دشمن قرار گرفته بود
که چند خاکریز و کانال و تپه دست به دست شده بود
و به نطر می رسید
که هنوز دست به ایجاد استحکامات و کاشت مین نزده باشد.

یکی از اهداف این عملیات این بود که
تا بعثی ها اقدام به کاشت میدان مین نکرده اند؛
در یک حمله ی غافلگیرانه مواضع پیشین از آنها پس گرفته شود.

حرکت چراغ خاموش نفرات از اذان مغرب شروع شد
و تا نیمه شب شرعی طول کشید
که با حفاظت تمام و سکوت کامل ادامه پیدا می کرد.

نیمه های شب که
گردان ها در ستون یک نشستند
تا موقع حمله فرا برسد٬
از دور صدای کوبیدن میخ در زمین شنیده می شد.
که پس از لحظاتی همین صدا هم قطع شد.

نتیجه این اتفاقات باعث دستور عقب نشینی بدون سرو صدا شد.
نیروها در یک عقب گرد همان راهی که آمده بودند را برگشتند!
گذشت تا چند شب دیگر...
..



برای عملیات مجدد٬ دو کار عمده صورت گرفت:

یکی شناسایی مجدد خطوط عملیاتی
با حضور فرماندهان گردان تا معاونین دسته ها(در چندین نوبت)

و یکی هم مانور عملیات شبیه سازی شده
مطابق با شناسایی های انجام گرفته.

و بالاخره شب موعود رسید.
شب ۲۴ اردیبهشت ۱۳۶۵ هجری شمسی
باز هم پیاده روی طولانی شبانه
با نماز مغرب و عشای ب
ا تیمم و بعضا نشسته
و با کوله باری از تجهیزات انفرادی
و مهمات و گلوله های آرپی جی اضافه بر کوله پشتی ها د
ر دستان آرپی جی زن ها و کمکی ها.

سکوت کامل حکم فرما بود.
به نظر می رسید که بعثی ها در خواب عمیقی فرو رفته اند.
تپه ها و دره ها با ستون یک و در اختفا و سکوت کامل طی می شد.
چندین مرتبه توقف و نشستن بدون کلام وفقط با اشاره.
در تاریکی مطلق فقط نفر جلو و پشت سر دیده که نه٬ لمس می شد.

از یک خاکریز که گذشتیم دقایقی نگذشته بود که در یک میدان وسیع تا خاکریز بعدی٬ شبمان روز شد!
از بالای سرمان منور ها و از سمت چپ و به فاصله دور تقریبه پانصد متری رگبار انواع آتشبار های انفرادی تیربار و دوشیکا و حتی گلوله های آرپی جی ۷ و ۱۱ بود که غافلگیرمان کرده بود تا خاکریز بعدی هم ۲۰۰ تا ۳۰۰ متری مانده بود
ولی این دو خاکریز(اولی و این دومی) هر دو عمود بر خط دشکن بود
و ما در حقیقت بین دو خاکریز زیر نور منور ها گیر افتاده بودیم.

هرچه می دویدیدیم تا به خاکریز دوم برسیم تعدادمان کمتر می شد.
ما بین دو خاکریز می دویدیم تا خاکریز دوم را فتح کنیم.
اقدام فوری پرتاپ نارنجک عبور از خاکریز دوم هم که در طول یک دره بود فایده ای نداشت٬
پشت خاکریز دوم هم چندان خبری نبود.
آتشی که از سمت چپ روی نفرات ما می بارید از فاصله دور بود
از سمت چپ و نه از پشت خاکریز رو برو.

حالا پشت سر و روبرو خاکریز سمت چپ آتیش و سمت راست هم کفه مسطح.
همه توجه آن هایی که هنوز مورد اصابت تیر های مستقیم قرار نگرفته بودند؛ سمت چپ بود.
عوارض زمین برای سنگر گیری صفر
و فاصله دشمن زیاد که
یشترین کارایی بچه ها شلیک آرپی جی مستقیم به سمت تیربارها بود.

هرچه در ظرفیت بچه ها بود بکار گرفته شده بود از شجاعت و دلیری بی نطیر تا شلیک های پی در پی گلوله های آرپی جی به خط دشمن!

قبضه های آرپی جی طاقت حرارت شلیک های مداوم را نداشت.
حتی قبضه آمریکایی آرپی جی هفت هم دوام نیاورد و رو کش چوبی آن آتش گرفت
و لی هنوز یک قبضه آرپی جی با یک راست قامت بی سنگر طاقت شلیک داشت.
فقط گلوله می خواست.

کمکی ها با تیر مستقیم نقش زمین شده بودند
و آرپی جی زن های سلاح سوخته از کوله ی کمکی های شهید گلوله پشت گلوله باز و محیای شلیک می کردند
و آن قهرمان گمنام جانانه تیر می خورد
و مسلح می کرد و شلیک می کرد. ف
قط گلوله می خواست٬
گلوله آماده شلیک٬
گلوله ای که در کوله ی کمک آرپی جی های شهید بود؛ بسته و محکم و دو تکه  بود که باید باز می شد و یک پارچه می شد تا آماده ی شلیک بشه.

این قهرمان گمنام که
می درخشید
و می غرید
و فریاد می زد
و گلوله ی آرپی جی می خواست٬
کربلای مجسم می دید٬
گریه می کرد
و می نالید
و شلیک می کرد
و با رجزی دلاورانه فریاد می زد
«گلوله بدید»٬
 «زود باشید».
هرگز شناخته نشد.
این قهرمان شجاع حتی معلوم نبود
که از گردان امام حسین است
یا از گردان امام مهدی

این قهرمان لحظه ی خطر٬
نمونه کاملی
از فداکاری
تا آخرین نفس
و تا آخرین قطره ی خون بود
که فقط در همین لحظات است
که شناخته می شود.

لحظاتی که مرد از نامرد شناخته می شود...

و او همچنان عمود بر زمین
رو به سوی ٱتش بارها
می زد و می خورد!
گلوله ای می زد و تیری می خورد...

با هر شلیک رگباری
و با هر شلیک دیگر رگباری دیگر...
و پر کشیدنش
 از زیباترین دیدنی های روزگار ما بود.

http://s1.picofile.com/file/7896592789/shohada.jpg


از افشای نامش معذورم
چون نمیشناسمش.
از افشای نامش معذورم
چون فرصت وداع و پلاک و این حرف ها نبود!

بقیه هم به همین گمنامی
به خاک و خون می افتادند.

بچه هایی که رو به سمت آتیش
با عوارض زمینی کمتر از ۲۰ سانتیمتری
سنگر گرفته بودند یکی بعد از دیگری
به آسمان پر می کشیدند.
یک میدان مین به عرض دو خاکریز
و عمق حدود ۳۰۰ متر٬
 امکان تحرک نیروی پیاده را سلب کرده بود.

به معنای واقعی غافلگیر و زمین گیر شده بودیم.

حاج مهدی زارع فرمانده گردان امام حسین
و حاج محمد کدخدا جانشین حاج مهدی

و حاج منوچهر رنجبر فرماده گردان امام مهدی

در این عملیات حضور داشتند.

این کشمکش سخت و طاقت فرسا تا اذان صبح طول کشید...




قصه های نا تمام قبلی را در ادامه این مطلب قرار می دهم تا اگه دوست داشتید بخوانید

 راه حل سایت استقلال فرهنگی


  برای یک معمای رسانه ای

 



معمای رسانه ای:

در کشور ۷۵ میلیونی ما امروز نزدیک به یک میلیون نفر(آمار پارسال) معتکف می شوند٬ معمولا عنوان میشه که دیگه جا نداریم؛ ثبت نام تمام شد؛ و ...


تکلیف مخاطبان میلیونی رسانه ملی چیه که احساس نیاز به اعتکاف در وجودشان درست شده ولی همه جا تکمیل و لبریز شده؟


از امروز عصر که نزدیک به یک میلیون به فیض اعتکاف سه روزه می رسند٬

شما عزیز رسانه ای برای بقیه مردم(چه جا مانده ها و چه عذر داران) چه پیشنهادی داری؟

در این سه روز فقط می خواهید حسرت به دلشان کنید؟!


بهترین ایده ها را نیت کنید و برای اعضای گروه رسانه ملی بفرستید تا به سرعت مورد استفاده قرار بگیره.

برای عضویت در گروه خودجوش واتساپی رسانه ملی

درپایگاه استقلال فرهنگی zqz.ir/EsteghlaleFarhangi

ثبت نام کنید

(شماره همراه

و تخصص رسانه ای

و شبکه محل فعالیت

ضروری است)


برای ثبت نام اینجا را کلیک نمایید.


 فرهنگ سازی ایده ی معادل های اعتکاف؛


مژده ی فوری به جامانده های اعتکاف اردیبهشت ۹۳


  ایده هایی برای اصحاب رسانه ها



اول:
حدیثی از امام علی سلام الله علیه در شبکه اینترنتی حدیث از کتاب به قلم آیت الله ری شهری

۱۴۱۷.امام على علیه السلام :
ساعتى نزد دانشمندان نشستن ، نزد خدا از هزار سال عبادت محبوبتر است و نگریستن به دانشمند ، نزد خدا از یک سال اعتکاف در مسجد الحرام محبوبتر است . دیدار دانشمندان ، نزد خداى متعال محبوبتر از هفتاد طواف دور کعبه و برتر از هفتاد حجّ و عمره نیکو و پذیرفته شده است و خداى متعال او را هفتاد درجه بالا مى کشد و رحمت را بر او فرود مى آورد و فرشتگان برایش گواهى مى دهند که بهشت برایش واجب شده است .
منبع:
http://www.hadith.net/n144-e1326-p513.html

دوم:
ایده هایی برای اصحاب رسانه ملی:
قابل توجه جاماندگان از اعتکاف نیمه اول ماه رجب:


سایت جامع اعتکاف قم محتوایی را با عنوان اعتکاف بزرگان دارد که برای فرهنگ سازی بسیار درس آموز است.
هر معادلی که در احادیث خواهید دید؛ گویای اهمیت آن در اندیشه دینی است.

آخرین حدیث که بیانگر پاداش همنشینی همسرهاست٬ سهل ترین جایگزین اعتکاف است که هزبنه ی آن دلدادگی و ملاطفت بین همسرهاست. همنشینی بدون مراء
همنشینی با مودت یا ابراز دوستی دو طرفه
که رحمت الهی را در پی دارد و محصول آن آرامش دلهاست.
تا اینجا به نحوه ی بهره گیری از یک حدیث معادله ی اعتکاف در سبک زندگی اسلامی اشاره ای شد.


اینک محتوای
 

 اعتکاف بزرگان...

هدف زندگی شهید مطهری

هر انسانی در زندگی هدفی دارد که
همه ی ظرفیت وجودی خود را در راه رسیدن به آن هزینه می کند.
عناصر تاثیر گذار و ایدئولوگ  برای هدف زندگی اهمیت زیادی قائل هستند.
متفکر شهید استاد مطهری آنقدر برای هدف زندگی اهمیت قائل بوده اند
که اثری گرانقدر با این موضوع از خودشان به یادگار گذاشته اند.

انسان با تعیین هدف زندگی، استقلال فکری خود را به نمایش می گذارد.
ره آورد تعیین هدف زندگی، مهندسی سبک زندگی است.

انسان بعد از شناخت هدف زندگی علامه ی شهید مطهری
و مطالعه ی دیگر آثار ایشان و دستیابی به منظومه ی فکری این معلم فرهیخته،
روشی نو  در زندگی به سبک اسلامی می یابد.

امروز به مناسبت روز معلم کتاب هدف زندگی را معرفی می کنیم
و لینک دانلود فایل پی دی اف آن را تقدیم علاقمندان استقلال فرهنگی می کنیم.

اما مژده می دهیم که انشاء الله،
از این پس نیز این صفحه را مزین به دیگر آثار این معلم شهید و شهید ساز انقلاب اسلامی کنیم.
و بهترین ستایشگر معلم را خود ایشان می دانیم که عبارت زیبای او را  به عنوان حسن شروعی برای این روش تقدیم شما می کنیم:
...


من ستایشگر معلمی هستم که


اندیشیدن را به من بیاموزد،


نه اندیشه ها را.


متفکر شهید استاد مطهری



نقدی بر بهانه های ننوشتن


امروز در روزنامه جمهوری اسلامی مطلبی دیدم که خیلی در خور دقت و تأمل بود:

گزیده‌ای از جلد 13 یادداشتهای استاد شهید آیت‌الله مطهری

 

که به زودی منتشر خواهد شد

 

صبر و پشتکار و اغتنام فرصت،

 

رمز اصلی موفقیت فردی و اجتماعی


منبع مجتوا در روزنامه جمهوری اسلامی:

http://www.jomhourieslami.com/1393/13930211/13930211_03_jomhori_islami_akhbar_dakheli_0028.html


این مطلب گویای آن است که تراوشات فکری متفکر شهید استاد مطهری فارغ از کتاب های منتشر شده در زمان حیاتشان و بعد از آن کتاب های پیاده شده از گفتارهای ایشان، فقط ۱۲ جلد یاد داشت های منتشر نشده بوده است که پس از انتشار و تولید نرم افزار یاد داشت های استاد شهید؛

همینک جلد سیزدهم  آماده ی انتشار شده است!


انسانی با این پر کاری  با آثاری  پر مغز که به فرمایش حضرت امام خمینی سلام الله علیه بدون استثناء مفیدند و به فرمایش رهبر فرزانه ی انقلاب اسلامی مبنای فکری جمهوری اسلامی است؛ حقیقتا بهانه های ننوشتن را از فرهیختگان جامعه ایرانی قرن بیست و یکم می گیرد.


یک جای کار عیب دارد که بعضی ها دل به نوشتن نمی دهند!

باید دید که عیب اصلی کجاست.

می شناسم فرهیختگان اهل مطالعه، که هم خوش فکر هستند و هم خوش خط که اما نمی نویسند!

و نا گفته نماند که شجاع در اظهار نظر شفاهی نیز هستند، اما نمی نویسند!

بار ها با بعضی از ایشان به گفتگو نشسته ام و ترغیب و تشویقشان به نوشتن کرده ام، اما به ندرت اقدام عملی دیده ام.


امروز یازده اردیبهشت ۹۳ در استقبال از روز بزرگداشت معلم به نشانه ی احترام به مقام رفیع معلم، و با یاد استاد و معلم شهید علامه مرتضی مطهری مطلبی را که لازمه ی ورود به عرصه ی نویسندگی است تقدیم حضور میهمانان فرهیخته و علاقمندان استقلال فرهنگی می کنم تا در فرصتی دیگر به علت بهانه های ننوشتن بپردازیم.


شاید با مطالعه این مطلب برخی فرهیختگان که برای نوشتن بهانه می آورند؛ تجدید نظر کنند!


روش فیش برداری

(روش یادداشت بردارى)


852167454


فیش برداری یکی از اصول تحقیق برای ارائه هر نوع کار علمی هست…

این مطلب خلاصه ای از کتاب روش فیش برداریروش یادداشت برداری و دسته بندی مطالب” پدیدآورنده: عبدالرحیم موگهی ناشر: بوستان کتاب قم – ۱۵ اسفند، ۱۳۸۶  است که توسط  مزگی نژاد انجام شد.


بخش اوّل: روش فیش بردارى (روش یادداشت بردارى)
تعریف ومشخصات فیش
ارزش و اهمیت فیش بردارى
انواع فیش بردارى
مراحل فیش بردارى
روش طبقه بندى و بازیابى فیش ها
اصول ونکات فیش بردارى
بخش دوم: روش دسته بندى مطالب (روش تنظیم مواد و اطلاعات)

 ……………………………………………………………………………………………………………….
بخش اوّل: روش فیش بردارى (روش یادداشت بردارى)

۱٫ تعریف ومشخصات فیش
الف. تعریف فیش
فیش واژه اى فرانسوى و در زبان فارسى به معناى ( برگه) است. و در اصطلاح به معناى برگه هاى یک شکل و یک اندازه اى است که چکیده مطالعات و گزیده تحقیقات در آن یادداشت مى شود تا بتوان به آسانى و در زمانى کوتاه و با اسلوبى خاص ومنظم از آن بهره جست.

ب. مشخصات فیش
۱٫  جنس فیش
چون از یک سو ارتباط و تماس مطالعه کنندگان و محققان با فیش ها غالباً همیشگى خواهد بود و از سوى دیگر ضخامت فیش ها نباید به گونه اى باشد که حجم زیادى را دربرگیرد از این رو جنس فیش ها معمولاً از (کاغذ ضخیم)(۱) انتخاب مى شود تا دو ویژگى نسبى مقاوم بودن و کم حجم بودن را دربرداشته باشد و درنتیجه از استهلاک برگه ها در مراجعات مکرر جلوگیرى شود و قرار دادن آن ها در برگه دانِ مخصوص به آسانى صورت پذیرد.

۲٫ اندازه فیش
اندازه فیش ها معمولاً به موضوع تحقیق ونوع کار وسلیقه محقق بستگى دارد ولى غالباً از اندازه هاى استاندارد (۱۰*۷) (۱۲٫۵*۷٫۵) (۱۵*۱۰ )(۲۰*۱۲)و (۲۰*۱۵) سانتى متر استفاده مى شود که از میان آن ها اندازه (۱۵ *۱۰) سانتى متر رایج تر است. باید توجه داشته باشیم که اندازه حدود (۳۰*۲۰) سانتى متر معمولاً براى پژوهش نامه نویسى و پایان نامه نویسى وتألیف کتاب به کار گرفته مى شود.
شایان ذکر است که براى تنظیم و طبقه بندى آسان فیش ها و استفاده صحیح وسریع از آن ها اندازه فیش ها باید یکسان باشند و یکى از اندازه هاى استاندارد مذکور ـ به ویژه اندازه رایج ـ به کار گرفته شود.

۳٫ شکل فیش
شکل فیش ها نیز باید همسان باشند تا در طبقه بندى و بازیابى فیش ها با مشکلى روبه رو نشد و طراحى آنها به صورت هاى مختلف انجام گرفته که نمونه هایى از آن بدین گونه است:
شکل و مشخصات فیشى که براى فیش بردارى از درس ها سخنرانى ها سمینارها مطالعات و تحقیقات فردى گروهى و کامپیوترى مناسب است
بدین گونه است:
روى فیش cm(10*15)
موضوع کلى: کد:
موضوع خاص: کد:
موضوع عام: کد:
موضوع اخص: کد:
شماره فیش:
تعداد فیش:
تاریخ:
مکان:
استاد:
فیش نویس:
پشت فیش cm(10*15)
نقد و نظریه:
نمایه نامه(واژه هاى کلیدى متن):
این فیش در اندازه (۱۵*۲۰) سانتى متر نیز است.

۲٫  ارزش و اهمیت فیش بردارى


قلم و نگارش ارزش و اهمیت والایى دارد به گونه اى که خداى بزرگ به آن سوگند یاد مى کند:
(ن وَالْقَلَمِ وَ مِا یَسْطُرُونَ(۱); (نون سوگند به قلم و آنچه مى نگارند.) پیامبر عزیز خدا ص نیز مى فرمایند:
(قَیِّدُوا الْعِلْمَ بِالْکِتِابَةِ(۱); دانش را با نگارش در بند آورید و در اختیار خود گیرید.) امام صادق ع نیز در باره ارزش و اهمیت نوشتن مى فرمایند:
(أُکْتُبُوا فَإِنَّکُمْ لاتَحْفَظُونَ حَتّی تَکْتُبُوا(۱); بنویسید که تا ننویسید مطالب را حفظ و نگه دارى نمى کنید.) و آن ها که خواستار فردوس برین هستند باید به نگارش نیز روى آورند زیرا پیامبر عزیز خدا ص مى فرمایند:
(مَنْ مِاتَ وَمیر اثُهُ الْدَّفِاتِرُ وَالْمَحِابِرُ وَجَبَتْ لَهُ الْجَنَّةُ(۱); هر کس بمیرد و میراث او دفترها و مرکّب ها باشد بهشت براى وى واجب است.) آرى امام صادق ع مى فرمایند:
(هر عضوى از اعضاى بدن را زکاتى است و زکات دست نگارش علوم ومنافعى است که مسلمانان از آن بهره مند گردند.)(۱)
یکى از دوستان محدّث قمى ـ رحمه الله ـ مى گوید: در هنگام سفر وقتى غذا خوردن به پایان مى رسید و ما سرگرم صحبت و گفت و گو مى شدیم محدّث قمى قلم و کاغذ و کتاب را بر مى داشت و آماده نوشتن مى شد. به او مى گفتیم : حاج شیخ! اندکى تأمل کن تا با یکدیگر به گفت و گو نشینیم محدّث قمى در پاسخ مى فرمود:(شما مى روید ولى این نوشته ها مى ماند.)(۱) چه ژرف است آن سخن بلند که مى فرماید:
(کُلُّ عِلْمٍ لَیْسَ فِى الْقِرْطِاسِ ضِاعَ; هر دانشى که در کاغذ نباشد تباه مى شود.)

ابزارها و وسایل فیش بردارى...


برگرفته شده از وبلاگ بینش مطهر bineshemotahar.blog.ir



برای مطالعه بقیه مطلب با موضوع فیش برداری در وبلاگ بینش مطهر روی لینک زیر کلیک بفرمایید

http://bineshemotahar.blog.ir/1392/08/11


rel=nofollow